7 juni 2012

Alpe D'HuZes 2012 - Bernds route

Op 7 juni 2012 fietste Bernd zijn eigen Alpe D'HuZes 2012: een rondje rond het voetbalveld van de wijk. Daarna was hij minstens zo moe en zo voldaan als de fietser die 6 keer de Alpe D'Huez op fietste.







Niet opgeven
Hij fietste zijn kilometer op de fietskracht van zijn linkerbeen, en met de spirit van een vechter die niet opgeeft. 

Al sinds vorige week draagt hij een Alpe D'Huzes bandje met daarop de tekst 'Opgeven is geen optie'. Een cadeautje van Kitty, die gisteren met haar fietsteam zes keer die Alp bedwong; ze vertelde dat ze in gedachten Bernd meenam op de fiets. Wij volgden haar en haar team op afstand via SMS en internet.

Voor hun verslag, klik op Team Valsplat

7 opmerkingen:

  1. Bernd,

    Wat een doorzettingsvermogen! Jouw fietstocht!

    Gisteren en eergisteren hebben vele mensen de Alpe D'Huzes gefietst en daar heb ik heel veel ontzag en waardering voor. Voor mijn gevoel is jouw pad en strijd nog veel zwaarder. Zoveel doorzettingsvermogen, humor en niet opgeven, enorm presteren op school! Diepe buiging en petje af!

    Lieve groet,
    Kim Linders

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bewonder de kracht die kinderen kunnen opbrengen in de meest moeilijke omstandigheden. Vaak heb ik met bewondering naar mijn dochter gekeken hoe ze zich elke keer weer wist aan te passen aan de steeds moeilijker wordende situatie en er dan maar weer het beste van maken en plezier hebben in het leven. Diezelfde kracht zie ik terug in het filmpje van Bernd, het doet me veel om ernaar te kijken.
    Petje af voor hem en ook voor al die mensen die de Alpe D'Huzes 6 keer bedwingen. Ik hoop dat er in de toekomst ook iets van dat geld naar het onderzoek naar hersenstamkanker bij kinderen gaat, dat is nu helaas nog niet zo.

    Lieve groet, Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hans (vader van Bernd)9 juni 2012 om 09:26

      Dank je voor je reactie, Chantal. We zijn ook iedere keer weer verrast door de enorme veerkracht die Bernd kan opbrengen; het geeft ons ook kracht om door te gaan.

      Wat betreft de toewijzing van onderzoeksgeld: dat hoop ik ook, hoewel ik ook wel begrijp dat onderzoeksgeld naar kansrijke onderzoek moet gaan. Het is niet onmogelijk dat onze patienten daar dan indirect van profiteren, als er meer van oorzaken, groei en beheersing van kanker wordt begrepen. We hebben geld en ook geduld nodig denk ik. Groet.

      Verwijderen
    2. Hoi Hans en Chantal om even hier op in te haken Rialda had van de week nog een mailtje geschreven naar de organisatie van alpe D'huzes of kinderen met hersenstamkanker ook op hun konden rekenen zie www.stichtingsemmy.nl ... je weet maar nooit toch

      Verwijderen
    3. Hoi hoi,

      Er zijn er meerdere die gebeld en gemaild hebben, maar helaas..........
      De school van Rick fietste ook mee voor hem, maar geen euro gaat er naar Stichting Semmy.

      Lieve groet Corina (Rick*)

      Verwijderen
    4. Hans (vader van Bernd)15 juni 2012 om 06:55

      Beste mensen, graag wil ik hierover nu de discussie sluiten. Dit is een site over Bernd. Wie verder wil discussieren over de profiterende goede doelen, graag per mail: hans.scheurer@gmail.com

      Verwijderen
  3. Wauw, wat een kanjer ben je. Je eigen Alpe d'HuZes!

    Samen met Kitty ben ik in Frankrijk geweest, maar jouw Oosterhoutse Alp is veel mooier en knapper.

    Groet,

    Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen